טיפים לרכישת מכונות כביסה פתח עליון או קדמי והבנת ההבדלים

מערכת שורש  כט טבת, תשפב  30/12/2021

כאשר אתם בוחרים את הדגמים השונים של מכונות הכביסה, החשש המשמעותי הוא עובש, ולכן הבחירה בדגם המתאים מבוססת על שיקול זה
.......................

בעלי בתים רבים שמתכננים רכישת מכונת כביסה חדשה, מתלבטים בין שני הדגמים הנפוצים: מכונת כביסה עם פתח קדמי או עליון. רכישת מכונת כביסה מתבצעת בחלקה בהתאם לתפקוד של כל דגם, ובחלקה בהתאם לשיקולי ההעדפה האישית.

כאשר אתם בוחרים את הדגמים השונים של מכונות הכביסה, החשש המשמעותי הוא עובש, ולכן הבחירה בדגם המתאים מבוססת על שיקול זה. מאמר זה סוקר את ההבדלים העיקריים, ומציע טיפים לרכישת מכונת כביסה מתאימה להגדרות ולסגנון שלכם.

איזה דגם מפחית עובש וריחות רעים?
התלונה המשמעותית על מכונות כביסה עם פתח קדמי היא שעובש מצטבר סביב אטם הגומי של הדלת. על מנת להתמודד עם בעיה זו, יש לנקות את מכונת הכביסה בטעינה קדמית, בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר התחזוקה הנדרשת למכונת כביסה עם פתח עליון.

מכונות כביסה עם פתח קדמי, בדגמים החדשים של היום, מתוכננות עם פתרונות שמיועדים לפתור בעיה זו, ובאולם התצוגה של חברה שמייצרת ומשווקת מכונות כביסה, ניתן למצוא דגמים חדשים שכוללים מחזורי ניקוי עצמיים למשטחים מצופים אנטי-מיקרוביאליים, ומערכות אוורור מיוחדות.

פתרונות תחזוקה למניעת עובש
לפני רכישת מכונות כביסה עם פתח קדמי, וכדי למנוע את הריחות הרעים, מומלץ לחשוב תחילה על המקום בו תוצב מכונת הכביסה. מומלץ להציב אותה באזור עם זרימת אוויר טובה, להקפיד על ניגוב אטם הדלת ומגירת חומרי הניקוי לאחר כל שימוש, ולהשאיר את הדלות פתוחות מעט על מנת למנוע עובש. זוהי שגרת ניקיון מעט מורכבת, אבל היא מונעת את העובש והריחות הרעים.

מכונות כביסה עם פתח עליון, לעומת זאת, דורשות אפס תחזוקה. לדגמים אלו אין בעיות עובש מכיוון שהמנגנון של המכונות מסתמך על כוח המשיכה על מנת למשוך מים למטה. אין אטמים למים שיילכדו בהם, ויש זרימת אוויר חופשית דרך המכסה, לפיכך, אין כמעט תחזוקה.

שיקולי האמינות והתקציב
טיפים לרכישת מכונת כביסה ממליצים על בחירת מכונת כביסה מדגם אמין, וידידותית לתקציב. אם ההעדפה היא בחירת מכונת כביסה עם פתח קדמי, מומלץ לבחור דגם שמורכב מפתרון ייחודי להתמודדות עם עובש.

איזו מכונת כביסה טובה יותר?
רכישת מכונת כביסה מעולה מבוססת על תוצאות הניקוי, זמני הפעולה של התוכניות השונות, והפעולה המכנית של התוף. מכונות כביסה עם פתח קדמי מסירות יותר לכלוך, והן טובות יותר בהסרת כתמים. בסופו של דבר, זו הסיבה המשמעותית לקביעה שמכונות אלו טובות יותר ממכונות עם פתח עליון.

מכונות כביסה עם פתח קדמי טובות יותר בפיזור חומרי הניקוי למטען. טיפים לרכישת מכונות כביסה ממליצים לבחור את המכונה מחברה שמייצרת ומשווקת מכונות כביסה עם תכונות ערבוב מראש של הכמות האידיאלית של מים, חומרי ניקוי וחומרי הסרת כתמים, במשך כשש דקות לפני שחרור החומרים לתוך התוף.